2.13.2009

DAKWA SEGERA PENDERHAKA






Padang Sultan Abdul Jalil, Ipoh semalam bergema dengan laungan ‘Daulat Tuanku’ apabila lebih 5,000 orang yang mewakili pelbagai NGO berkumpul menyatakan ikrar taat setia akan mempertahankan kedaulatan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah hingga ke titisan darah terakhir.

Mereka yang menyertai perhimpunan secara aman anjuran Pemuda UMNO Perak itu meluahkan rasa marah terhadap sikap biadap dan kurang ajar pemimpin pembangkang iaitu Karpal Singh, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng terhadap Sultan Perak.

Luahan kemarahan yang meluap-luap itu bukan sahaja dapat didengar melalui kata-kata mereka, malah tertera pada tulisan pada sepanduk yang dibawa.

Antaranya, ‘Jangan Hina Raja Kami,’ ‘Kumpulan Gerakan Melayu Bersedia Menjadi Benteng Utama Mempertahankan Kedaulatan Raja-raja,’ ‘Pakatan Rakyat Jadi Kuda DAP’ dan ‘Usir Nizar dari Perak.’

PEMUDA LEMBAH PANTAI

Perhimpunan ini turut diserta sahabat-sahabat Pemuda UMNO Lembah Pantai yang diketuai saudara Sazali Kamilan. Saudara Along, Zack dan Apit tidak melepaskan peluang untuk bersama-sama Pemuda UMNO Perak, untuk menyatakan sokongan kepada institusi Raja Berperlembagaan dan menentang mereka yang menderhaka titah sultan.




No comments: