9.14.2009

BERSATU & BERKHIDMAT - Dalam Usaha Raih Semula Sokongan Rakyat

Pemuda UMNO Lembah Pantai menetapkan dua perkara asas iaitu bersatu dan berkhidmat yang mesti dilaksanakan dengan komitmen tinggi oleh ahlinya bagi membolehkan parti itu meraih semula kepercayaan rakyat pada pilihan raya umum akan datang, khususnya di Lembah Pantai.

Ketua Pemuda UMNO Lembah Pantai, Hj Sazali Kamilan berkata, ia harus diterjemahkan kepada tindakan oleh ahli dan kepemimpinan Pemuda UMNO dari peringkat bahagian hinggalah ke peringkat cawangan kerana ia akan dinilai rakyat dan masyarakat, lantas gerak kerja dan segala tindakan Pemuda UMNO akan dijadikan ukuran untuk mendapatkan semula sokongan mereka pada pilihan raya akan datang.

"Kita perlu bersatu dengan mengetepikan segala permasalahan dalaman dan kembali menyusun gerakan untuk memberi khidmat terbaik kepada masyarakat. Saya yakin jika ia dapat diterapkan ke dalam hati setiap ahli Pemuda UMNO Lembah Pantai, kita bakal mendapat kepercayaan semula rakyat yang akan menyokong kita pada pilihan raya akan datang.

"Ahli UMNO perlu bersungguh-sungguh mendokong aspirasi parti untuk berjuang dan berkhidmat kepada rakyat dan negara. Kita akan susun gerak kerja untuk membolehkan kita bekerja dengan lebih sistematik," saranannya kepada Kepimpinan Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian serta Ketua-Ketua Pemuda dan Puteri UMNO Cawangan dalam Lembah Pantai dalam majlis Berbuka Puasa bersama kepimpinan Pemuda semalam.

Beliau turut mahu program-program yang boleh merapatkan hubungan sesama Pemuda Bahagian dan Puteri dapat dijalan dengan lebih kerap, selain menjadi tempat berbincang dan merencana aktiviti-aktiviti berfaedah untuk kepentingan bersama.

“Program sebegini menjadi platform terbaik, dalam melangkah ke medan perjuangan untuk merampas semula kerusi Parlimen Lembah Pantai, komitmen dan kerjasama Pemuda-Puteri yang juga merupakan gabungan bersama dalam Unit IT UMNO bahagian Lembah Pantai, kita harus bergerak bersama memberi penerangan dan melawan dahyah-dahyah palsu Pakatan Rakyat yang mahu terus mendapat kepercayaan tanpa sebarang aktiviti ke arah pembangunan masyarakat yang dibuat mereka di Lembah Pantai.

Marilah kita bersatu, bekerjasama demi sebuah perjuangan

Pemuda harus mengorak langkah dengan memberi penumpuan dan penekanan kepada penduduk di kawasan-kawasan dan cawangan kita dalam usaha mendekatkan diri dengan golongan muda di kawasan tersebut. Pemuda cawangan harus mendekatkan diri dengan pengundi muda di kawasan mereka serta mengenal pasti permasalahan mereka.

“Kebanyakan isu yang dibangkitkan penduduk kawasan terbabit seperti masalah pengurusan sampah, persekitaran, tempat letak kereta serta permintaan untuk membeli rumah berkenaan daripada hanya disewakan, juga merupakan masalah kita maka menjadi tanggungjawab kita agar permasalahan yang dibangkitkan ini, Pemuda UMNO perjuangkan dan kita akan berusaha untuk membantu mereka mendapat peluang untuk hidup lebih selesa agar mereka tidak rasa kehimpitan tinggal di bandar.”





No comments: