12.16.2008

PEMUDA LEMBAH PANTAI BERSEDIA

Rata-rata rakan-rakan Pemuda Lembah Pantai menyatakan rasa terperanjat dan terkilan dengan apa yang terpapar dalam blog WilayahKini baru-baru ini. Namun, Pemuda Lembah Pantai sedar, apa yang terpapar di WilayahKini bukan pandangan dan pendirian Pemuda Lembah Pantai secara khususnya.

Memanglah menawan semula Parlimen Lembah Pantai dari tangan PKR @ Nurul Izzah menjadi sasaran utama, namun ianya hanya akan berjaya kalau Pemuda Lembah Pantai dapat disatukan dan diberikan suntikan semangat kepada semua ahlinya di setiap peringkat khususnya selepas musim pemilihan baru-baru ini.

Naib Ketua Pemuda, Saudara Zailani berkata dalam satu pertemuan baru-baru ini meluahkan rasa terkilan dengan artikel di WilayahKini itu namun mahu rakan-rakan Pemuda menjadikan ianya sebagai azimat dan tangkal berguna, dan menjadikan ianya sebagai cabaran untuk mengerakkan Pemuda untuk kembali menawan Parlimen Lembah Pantai dalam pilihan raya akan datang.

“Saya dan kebanyakan sahabat-sahabat kita telah memberikan kepercayaan 100% kepada Sazali baru-baru ini, oleh yang demikian berikanlah peluang dan ruang secukupnya kepada Sazali mencorakkan Pemuda dahulu sebelum kami berperang dengan tangan dan kaki yang tidak terikat, insya-Allah barisan Pemuda yang ada pada hari ini…. Adalah Pemuda yang terbaik yang kita ada dari semangat perpaduan dan penyatuan kami.

Tidak mustahil kita mampu merampas semula kerusi ini, namun dengan syarat…. Pemuda UMNO Lembah Pantai perlu bersatu dan bersatu dan bersatu dalam satu pasukan dan meletakkan Sazali sebagai Ketua Pasukan dan rakan-rakan lain sebagai pemain. Dalam satu pasukan, kami ada penyerang, kami ada prancing tengah, kami ada pertahanan dan benteng terakhir menjaga gol agar tidak ditembusi”, ujar Jai yang lebih suka berkias dalam menyatakan pendiriannya.

Kita mempunyai cabaran yang cukup besar dewasa ini. Oleh itu, untuk menangani cabaran-cabaran ini, Pemuda UMNO Lembah Pantai perlu mempertingkatkan kewibawaan kepimpinan di semua peringkat bagi melahirkan pemimpin-pemimpin yang brutality. Jesteru itu, ilmu-ilmu politik seperti dalam bidang political war, psy-war, proses perisikan, analisis politik, teknik propaganda, penggunaan media dan intenet, tema, simbol dan analisis kumpulan sasar, sangat berguna kepada Pemuda UMNO Lembah Pantai di semua peringkat.

Oleh itu, marilah rakan-rakan Pemuda Lembah Pantai mempersiapkan diri dengan ilmu politik yang lebih berkesan. Semangat yang gigih sahaja tidak mockup tanpa gandingan ilmu pengetahuan. Dengan memiliki kedua-dua ini, barulah kita boleh menjadi ahli politik yang berkesan, khususnya dalam mempersiapkan jentera kita untuk menangani serangan PKR atau DAP sekalipun dalam PRU-13 yang akan datang.

Salam perjuangan buat semua.

1 comment:

IDZWAN IDRIS said...

Salam persaudaraan dari Biro Ekonomi dan Pembangunan Usahawan Pemuda Umno Bahagian Setiawangsa.

Layarilah kami di http://economynentrepreneurship.blogspot.com