3.08.2010

Jalinan Mesra 1 Malaysia


(Rakyat didahulukan.Pencapaian diutamakan)


UMNO Cawangan Kg Hj Abdullah Hukum dengan kerjasama Persatuan Penduduk,Rukun Tetangga serta Madrasah Nurul Huda telah mengadakan Program Jalinan Mesra 1 Malaysia.Program telah dirasmikan Y.B. Senator Dato Raja Nong Chik selaku Menteri Wilayah Persekutuan Dan Kesejahteraan Bandar Merangkap Ketua UMNO Bahagian Lembah Pantai.
Bagi Menteri Wilayah,program ini boleh juga dianggap seperti Program Juara Rakyat.Ini kerana ia melibatkan penduduk setempat serta berbilang kaum.Ia secara tidak langsung senada dengan apa yang telah disuarakan Perdana Menteri kita,1Malaysia.Rakyat Didahulukan.Pencapaian Diutamakan.
Pelbagai program telah dianjurkan seperti forum perdana,sukaneka,bolasepak jalanan,karaoke,senamrobik,kempen derma darah,bantuan kerusi roda pada mereka yang kurang upaya dan sebagainya.Ia melibatkan semua penduduk dikawasan tersebut.Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Lembah Pantai juga turut terlibat didalam program tersebut dengan membuat kaji selidik terhadap pengunjung-pengunjung terutamanya generasi muda serta mengedarkan risalah-risalah seperti info tentang rukun negara,sejarah kemerdekaan negara dan menghayati semangat perpaduan.
Diharap program sebegini dapat berterusan dan menjadi ikutan cawangan-cawangan lain di Lembah Pantai.

No comments: