10.17.2008

AMARAN TUN MAHATHIR

Tun Dr Mahathir Mohamad ketika beliau merasmikan Perhimpunan Agung Khas UMNO pada tahun 1994, beliau telah memberi amaran kepada ahli-ahli UMNO:-

”Jika kita menerima Politik Wang dalam parti, jika rasuah menjadi budaya parti UMNO, jika para pemimpin kita mendapat tempat melalui sogokan, kita akan mempunyai kerajaan yang dipenuhi,dianggotai dan dipimpin oleh penjenayah rasuah. Bolehkah kita percaya para pemimpin seperti ini dapat memerintah dengan bijak, lurus, jujur dan adil?

Bolehkah kita yakin yang Negara kita akan terus maju di bawah kepimpinan mereka? Bolehkah kita yakin orang Melayu dan Bumiputera lain tidak akan dijual oleh pemimpin-pemimpin yang kita pilih? Hanya orang yang tidak siuman sahaja yang akan percaya bahawa pemerintahan oleh penjenayah rasuah akan membawa kebahagian kepada Negara dan kepada kita”.

1 comment:

sahabat gunung said...

ahli-ahli UMNO harus menggunakan peluang mesyuarat UMNO peringkat bahagian yang sedang berlangsung ini bagi memantapkan parti untuk berhadapan pilihan raya umum akan datang.

Kesempatan yang ada itu perlu dimanfaatkan untuk membahaskan masa depan dan perjuangan parti selain memikirkan tentang mesej daripada keputusan pilihan raya umum lalu.

Mesyuarat ini kelak patut memikirkan apa bentuk perubahan dan transformasi kepada bukan sahaja UMNO tetapi Barisan Nasional (BN).

www.sahabatgunung9506.blogspot.com