2.11.2009

DAULAT TUANKU

BERSAMA KITA PERTAHANKAN MARUAH DAN KEDAULATAN RAJA-RAJA MELAYU.HALAU DAN LUCUTKAN KEWARGANEGARAAN PENGKHIANAT DARI BUMI BERTUAH INI.ANDAI PERLU,KITA PERTAHANKAN RAJA-RAJA MELAYU HINGGA KE TITISAN DARAH TERAKHIR.

BANTAHAN PEMUDA WILAYAH PERSEKUTUAN DAN SELANGOR BERHADAPAN MENARA MAYBANK.

SEMASA MENGHANTAR MEMO KE PEJABAT KARPAL SINGH.

2 comments:

Panglima Perang Cyber said...

mari kita sama sama melawan mereka atas team Blogger Pembela Negara BPN.

salam

sahabat gunung said...

Senario politik terbaru di negeri Perak ternyata telah membuka lembaran baru kepada sejarah negara ini. Institusi raja yang selama ini dipandang mulia dan tinggi oleh rakyat yang terbanyak telah mulai dilihat sebagai sebuah institusi yang negatif oleh kelompok-kelompok rakyat yang tertentu.

Tindakan-tindakan yang dilakukan bermula dengan demonstrasi dan akhirnya ke peringkat menyaman terhadap Ke bawah DYM Sultan Perak telah menyebabkan berlaku kekeliruan kepada rakyat tentang institusi raja dan perundangan.

Persepsi negatif yang dibina oleh pihak-pihak tertentu ini, ternyata sesuatu yang tidak bertanggungjawab dan telah mencalar dan memalukan institusi Raja Berperlembagaan di negara ini yang merupakan sebahagian daripada sejarah dan sistem berkerajaan di bumi Malaysia ini. Selama ini, Institusi Raja-raja telah berlaku adil kepada semua rakyat tanpa mengira latar belakang bangsa dan agama.

Sehubungan dengan itu, menyedari keadaan bahawa Institusi Raja ini tidak boleh dibiarkan bersendirian dalam menghadapi situasi krisis sebegini maka dengan rasa tanggungjawab dan kesetiaan, Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) akan menganjurkan satu perhimpunan yang digelar Himpunan Menjunjung Setia "Daulat Tuanku!" secara besar-besaran di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur, pada jam 8.00 malam, Khamis, 19 Februari 2009.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, YB Dato’ Seri Hishammuddin Hussein berkata, perhimpunan ini bukan bertujuan untuk mencipta dan bermusuh dengan mana-mana pihak tetapi ia adalah satu langkah yang positif ke arah untuk menyatukan suara hati generasi muda secara lebih tersusun dan konstruktif bagi menyatakan sumpah taat setia dan sokongan tidak berbelah bahagi kepada kedaulatan Institusi Raja-raja dan Sistem Raja Beperlembagaan.