6.20.2009

Budak Zaman Sekarang..MEMALUKAN!!!

MEMALUKAN ANAK BANGSA.Siapa harus dipersalahkan.?Aku cukup kecewa bile tengok budak-budak zaman sekarang yang masih bersekolah tanpa segan silu hisap rokok.Dah la ponteng sekolah dengan selambernya pakai uniform lagi tu.Tak tahu malu ke mereka ni.Bercampur gaul pula lelaki perempuan.Kita tak tahu apa pula akan berlaku lepas tu.

Mak,bapa kat umah sikit punya percaya anak mereka baik,bersopan santun siap bertudung litup lagi tu.Pada hal dibelakang mak,bapa mereka jadi setan bertopengkan manuasia.Tak kesian ke mereka yang pada si bapa yang penat mecari rezeki nak menanggung perbelanjaan harian mereka.Nie bile dapat duit boleh guna pula ke tempat lain.
Yang si ibu pula penat menjaga makan minum dan mendidik mereka.Duduk di rumah ingat si anak betul la ke sekolah.Bertapa hancurnya hati seorang ibu dan ayah apabila melihat perangai anak sebegini rupa.Kite renungkanlah bersama nasib anak bangsa kita.


p/s-gambar dari minaq-jinggo.fotopages

1 comment:

uncle said...

salam bro. satu pendedahan yang berani tapi bukan perkara yang baru. jangan sekadar melapor. apa tindakan susulannya?

akan mengikuti perkembangan ini. tahniah di atas cetusan program pemuda masuk bandar tu tapi jangan pula terlepas bertindak dengan masalah tertunggak yang di'expose'....